sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

Lasia

Viime jaksos olin valinnaisella lasin perusteet kurssilla. Siellä tuli tehtyä muutama vati, joista osa on jo kotona mutta yks oottelee vielä uuniin pääsyä. Nää on tehty kierrätyslasista, eli lasina on käytetty vanhoja ikkunalaseja. Lasien välii oon leikannu kuvioita kuparista.

Halkasija on semmosen 26 cm 

Tämä on vähä pienenmpi eli 20 senttinen

Lisäks päästii kokeilemaa kuuman lasin käsittelyä. Tehtii paperipainoja sain aikaseks semmosen nyrkin kokosen palleron joka on jopa pyöree. Lisäks tehtii ruusuja ne ei oo kauheen isoi tai nättei mut kuitenki oma tekemii. 

Puhaltamaaki päästii, sain aikaseks vaan pyöreitä palloja en ollenkaa pitkuliaisia mut ei se mitää. Palloista ei tullu mitää hirveen isoja mut ei se haitaa tuommoset nyrkinkokosetki on ihan kivoja.

Täs on nyt yks purkki mikä saa nyt toimii pelimerkkien kotina

Näin keväällä alkaa kädt syyhyää jo puutarha töihin. Joten istutin paprikan siemenet multaa. Oon ottan ne kaupan paprikast ja tein niille kylmäkäsittelyn niiku jotaki netistä olin lukenu. Saa nähä miten mulle käy.

Koululta varastin rönsyliljoista rönsyjä ja ne on nyt juurtumassa lasissa. Oon kuullu sanonnan et varastettu kukka kasvaa parheiten, saa nähä et millain pehko noist mahtaa sitte kasvaa. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kävit ja jätit puumerkkisi!